pátek 26. prosince 2014

Z Izmiru do Antalye... "aneb nejkrásnější část Turecka"

Den 1:

Náš další výlet jsme naplánovali v Antalyi a jejím okolí. Prvním bodem zájmu bylo město Izmir, jenž je třetím největším tureckým městem. Tentokráte se osazenstvo rozšířilo o několik nových přírůstků. Do Izmiru směřovaly dvě skupiny lidí. Jedna letěla ráno (já) a zbytek přiletěl večer. Podle předcházející věty je jasné, že dopravu na místo určení jsme vybrali leteckou. Přeci jenom je to z Adany docela z ruky. Na místo určení jsme dorazili zhruba v 11 hodin dopoledne. Jako první cíl jsme si určili sehnat ubytování.

neděle 9. listopadu 2014

Bleskový výpad na sever... "aneb malebná údolí s balóny"

Další výlet jsme tentokráte naplánovali do Kappadokie, která leží asi 300km na sever od Adany. Nanásledujících řádcích se vám pokusím sepsat podobný cestopis jako v případě Kypru.

sobota 18. října 2014

Návštěva Kypru… „aneb jak rychle pohádka začala, tak skončila“

Den 1: Ráno jsme si museli trochu přivstat. Letadlo nám letělo před jedenáctou hodinou a na letiště v Adaně jsme chtěli dorazit brzy. Po asi hodinové jízdě z kampusu jsme dorazili na letiště. Letěli jsme s leteckou společností Bora jet.

sobota 20. září 2014

14 dní v Turecku... "aneb začínám si zvykat"

Dnes je to přesně 2 týdny, co tu jsem. Na několik věcí už si začínám zvykat. Popíšu na následujících řádcích.

Vedro
Je tu všude a pořád. Od rána do večera. Dvakrát tu spadlo pár kapek a dnes dokonce regulérně aspoňhodinu lilo jako z konve. Po páté hodině odpoledne už tu je relativně příjemně, což znamená, že je furt horko, ale když jdete pár kroků po ulici, nebude z vás lít jako z vola.

neděle 7. září 2014

Úplně jinej svět... “aneb první dny v Turecku“

Odlet:
Na letiště jsme dorazili brzy, abychom měli jistotu, že vše proběhne v pořádku. S rodiči jsme čekali před odletovou halou na Martina,  jenž s rodinou dorazil cca 40 minut po nás. V klidu jsme se porozhlédli a našli si místo odbavení. Před odletem jsem ještě stihl poslat do šachty Big Mac. Po
nějakém čekání nám zbývala hodina do odletu. Vyrazili jsme tedy směr pasová kontrola. Před tím ještě proběhlo loučení a focení přes pasovou kontrolou, za kterou nám hned fízl v kukaňi zjebal. Si člověk nevšimne cedule a už je oheň na střeše. Mohl nám to říct aspoň v klidu a příjemněji, no jo Češi…

čtvrtek 4. září 2014

Převzetí štafety... "návštěva Vídně"

Tímto bych chtěl poděkovat autoru blogu za to, že mi umožnil pokračovat ve skvělém blogu. Z mého hlediska je super, že nebudu muset šaškovat se založením něčeho podobného a budu se snažit kvalitou navázat na již napsané. :) Jelikož se chystám studijně do Turecka cca na půl roku, budu zde uveřejňovat své postřehy nejen ze školy, ale i z cest.

Rovnou začneme s návštěvou hlavního města Rakouska - Vídně.

Cesta do největší rakouské metropole začala v brzkou  ranní hodinu v Nových Butovicích v Praze. Je to to nádraží, kde už jsem jednou byl a to při koncertu k výročí 20 let založení Kabátů. Jediný, co si z toho pamatuju je to, že tam bylo hodně lidí, a že nějakej chudák v autobusu přišel o botu, nebo o obě? Aktuálně je to tam rozkopaný, ale místo odjezdu jsme i s malými problémy nakonec našli.

pondělí 23. prosince 2013

Tour Down Under 2014... "Vícero premiér"

Nově zformovaný tým Trek Factory Racing oznámil svojí nominaci na hlavní cyklistickou akci u protinožců, Santos Tour Down Under 2014. V čele stáje bude stát cyklistický veterán Jens Voight, který absolvuje ve své poslední profesionální sezóně již jedenáctou účast v tomto závodě. Dalšími do party jsou poté navrátilec po dopingovém trestu Fränk Schleck a 20-ti letý Australan Calvin Watson. Pro oba jezde se jedná o premiéru na tomto závodě, přičemž pro mladého Australana se jedná o vůbec první závod pod hlavičkou WorldTour. Závod se bude odehrávat 19-26 ledna v okolí Adelaide.

úterý 23. července 2013

Le Tour 2014... "Pravděpodobný návrat Tourmaletu"

Letošní cyklistický svátek je za námi a již začínají prosakovat první informace o následujícím ročníku. Ano, jak správně tušíte, mluvím zde o Tour de France s pořadovým číslem 101. První tři etapy se odehrají mimo území francouzské republiky a to v místě, kam se právě upírají oči celého světa kvůli příchodu nového královského potomka na svět, v Anglii. Poslední účet Tour zde je datována do roku 2007 a dle organizátorů se jednalo o tak vydařenou akci, že byla jen otázka času, než bude zopakována. Ještě dodávám, že v "boji" o pořádání slavnostního zahájení (tzv. Grand Départ) se marně ucházeli skotský Edinburgh a italská Florencie.